Портфоліо вчителя Гаражун Людмила Вікторівна

Меню сайту
Категорії розділу
Оголошення [0]
Повідомлення для учнів та батьків
Класні проекти [2]
Методична робота [1]
Персональні сторінки [6]
Наше опитування
Ваші життєві цінності
Всього відповідей: 521
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Жовтень » 17 » Фонетична зарядка
Фонетична зарядка
22:38

Мета фонетичної  зарядки - закріплення вимовних навичок та попередження їх розпаду.

Відомо, що деякі вимовні навики розпадаються досить швидко. Щоб попередити їх розпад, корисно матеріали на такі звуки включати в фонетичні зарядки. В таких умовах особливо важливе значення набуває характер мови педагога, оскільки вона є зразком, який наслідує учень. Поскладова рівнонаголошена мова педагога позитивно впливає на вимову  учнів з вадами слуху. Повторюючи за педагогом слово або речення, учень прагне відтворювати його близько до зразка, і в першу чергу, звичайно, те, що він порівняно добре впізнає (злитність, наголос, паузу, деякі звуки).

Фонетична зарядка проводяться на першому уроці,на уроках української мови, на початку підготовки домашніх завдань, тривалість однієї зарядки не перевищує 3-5 хвилин.

Робота над вимовою на загальноосвітніх уроках

У процесі загальноосвітніх уроків учитель повинен постійно здійснювати контроль за вимовою учнів. В ході навчального процесу на будь-якому з уроків учитель дає учневі установку перед його відповіддю, наприклад: «Говори добре», «Говори з наголосом». Подібні зауваження вчителя певним чином налаштовують учня, змушують його мобілізувати свої уміння і навички усного мовлення. Дуже важливо підтримати дитину, схвалити її, позитивно оцінити успіх: «Молодець! Сказав добре » і т. п. Якщо учень говорить недбало, гірше своїх можливостей, вчитель робить йому відповідне зауваження, наприклад: «Кажеш погано, повтори», «Кажеш неправильно, без наголосу. Послухай, як треба. Повтори »,« Кажеш погано, пропускаєш звук ш. Послухай, як треба. Повтори ». Нерідко буває досить похитування головою або руху пальця, щоб учень, який допустив фонетичну помилку, схаменувся і повторив сказане вже правильно. Але для цього необхідне знання вчителем особливостей вимови кожного з учнів класу. Помилки підлягають виправленню тільки в тому випадку, якщо учень на вимогу або за вказівкою вчителя може правильно вимовити відповідне слово. Оскільки на уроках немає можливості приділяти багато уваги виправленню вимовних помилок окремих учнів, вчитель повинен володіти прийомами швидкої корекції вимовних навичок. До них належать:

1) вимога сказати краще;

2) показ дактильним знаком, в якому звуці допущена помилка (у тих випадках, коли помилка допущена в звуці, автоматизованому у вимові учня);

3) показ окремих ознак артикуляції звуку:

 - моделювання кистями рук;

 - показ-нагадування вібрації крил носа або гортані.

          Такі прийоми точно відповідають характеру відхилення в артикуляції, дозволяють на уроці без витрати додаткового часу домогтися виправлення учнем допущених вимовних помилок. При виправленні вимовних помилок дуже велике значення має дотримання учителем такту. З боку учня може бути негативна реакція. Ці вимоги поширюються і на вихователів, які проводять роботу з дітьми в позаурочний час.

         Позакласна робота над вимовою реалізується в різних організаційних формах:

ü фонетичні  зарядка;

ü самостійна робота учнів над вимовою (виконання домашніх завдань);

ü робота над вимовою в процесі самопідготовки учнів і при проведенні різних видів позакласних занять;

ü робота над вимовою в ході виконання режимних моментів і використання різних життєвих ситуацій;

ü спеціально організоване спілкування з чуючими людьми;

ü підготовка до шкільних свят та участь у них.

Фонетичну зарядку в позаурочний час рекомендують проводити перед самопідготовкою домашніх завдань. При цьому доцільно здійснювати спільне планування мовних зарядок для загальноосвітніх уроків і позакласної роботи з урахуванням роботи над вимовою на індивідуальних заняттях та фронтальних уроках з розвитку слухового сприйняття і корекції вимови. До змісту та організації фонетичної  зарядки в позаурочний час пред'являються ті ж вимоги, що і в процесі загальноосвітніх уроків. Мовний матеріал, що відпрацьовується на фонетичних зарядках на загальноосвітніх уроках і в позакласний час може частково збігатися.

Досвід показав, що учні з порушенням слуху можуть виконувати завдання для самостійної роботи над вимовою тільки за умови, якщо вони придбали необхідні для цього вміння під керівництвом учителя-дефектолога на індивідуальних заняттях та фронтальних уроках. В основі організації самостійної роботи учнів над вимовою лежить індивідуальний підхід. Робота над вимовою здійснюється також у процесі самопідготовки учнів і проведенні різних видів позакласних занять. Зміст мовного матеріалу при цьому визначається:

ü навчальними програмами загальноосвітніх предметів;

ü спеціальним словником і фразеологією, що потрібні для організації

спілкування при проведенні того чи іншого виду позакласних занять.

У процесі роботи вихователь здійснює контроль за вимовою учнів. У зв'язку з цим особливого значення набуває вміння вихователя чути в мові учнів ті чи інші вимовні помилки і вчасно їх виправляти. Від того, наскільки кваліфіковано зуміє вихователь розпізнавати помилки в мові дітей, особливо помилки при відтворенні звуків і їх сполучень, помилки ритміко-інтонаційного характеру, залежить вибір правильних способів і прийомів їх усунення. Помітивши грубу помилку вимови, вихователь повинен звернути на неї увагу учня і вимагати більш ретельно повторити сказане. Виправлення вимовних помилок вихователем здійснюється різними способами, в основі яких лежить використання можливостей збережених аналізаторів. При цьому враховується реальне застосування того чи іншого способу в залежності від ступеня стійкості мовного досвіду у даного учня, від місця проведення занять, від оснащеності звукопідсилюючою апаратурою. Рекомендується використання прийомів швидкої корекції вимови. Виправляючи помилку в проголошенні звуку, не можна обмежуватися його правильним відтворенням в ізольованому положенні. Необхідна правильна вимова всього слова, в якому була допущена помилка.

Важливо, щоб в процесі всього корекційно - педагогічного процесу в закладі та в умовах сімейного виховання дорослі (педагоги і батьки) здійснювали контроль за вимовою учнів. Від єдності і сталості вимог багато в чому залежить якість мовлення.  Як   підкреслюють    І. Г. Багрова, Ф. Ф. Рау,

 Н.Ф. Слезіна, що виправлення вимовних помилок слід здійснювати доброзичливо і коректно. Не слід перебивати учня. Спочатку треба дати можливість висловити думку, і лише потім вказати на допущені помилки.

Забезпечення ефективності корекційної роботи з розвитку слухового сприймання та формування вимови досягається шляхом дотримання слухомовленнєвого режиму, спільних зусиль усіх без винятку педагогічних працівників, батьків учнів (вихованців).

Такий комплексний підхід створить умови для найбільш повного використання залишків слуху учнями з порушеннями слуху у навчальній діяльності, сприятиме їх соціальній адаптації та подальшій інтеграції в суспільство.

Виконання єдиних вимог, спрямованих на закріплення вимовних навичок

учнів, є найважливішою умовою формування розбірливої, зрозумілої для оточуючих мови школярів



Категорія: Методична робота | Переглядів: 8588 | Додав: ludmila | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 131 2 »
13 FridaOa  
0
Привeтǃ
Я пpиветствyю женщин, y котopыx xватaет мyжеcтвa наcладитьcя любовью мнoгих женщин и выбрaть ту, котoрaя будет ee лучшим дpугoм во время уxaбистoй и сумасшедшей дороги, нaзывaeмoй жизнью.
Я хотeла быть этим дрyгoм, а не прocто стaбильной, надeжной, скyчной домоxозяйкoй oбычной cупpужеской пapы.
Mне 28 лет, Фpидa, из Дaнии.
Moй пpофиль здеcь: https://1pt.co/vhpn8

12 Idagync  
0
Πpиветǃ
Я привeтствyю женщин, y кoторыx xвaтаeт мужеcтвa нacладиться любoвью многиx женщин и выбрaть тy, кoтopая будeт eе лyчшим другом во врeмя ухaбиcтoй и cyмаcшeдшeй дopoги, назывaемой жизнью.
Я xотела быть этим дрyгoм, a нe прocто стабильной, нaдeжнoй, cкучной домохoзяйкой обычной cyпрyжескoй пapы.
Μнe 26 лeт, Ида, из Дании.
Мой пpoфиль здесь: http://theorazzwarrasecamf.tk/zpg-11260/

11 JJrajK  
0
<a href=https://ciali.top>cialis tadalafil</a> Eight of nine 89 cases with a metabolic acidosis received specific treatment ethanol or fomepizole

10 Isabellahefe  
0
Приветǃ
Я зaмeтилa, чтo мнoгиe парни предпoчитaют oбычныx дeвушек.
Я aплодиpую мужчинам, у кoторых хватилo смeлоcти нacладитьcя любoвью мнoгих женщин и выбpать ту, кoторая, кaк oн узнaл, бyдет егo лучшим дpyгoм во вpeмя уxабистой и сyмасшедшeй доpoги, назывaeмой жизнью.
Я xoтелa бы быть той подрyгой, а не прoсто cтабильнoй, нaдeжной и скучной домoхoзяйкой.
Μнe 24 лет, Изaбeлла, из Чеxии, тaкжe знaю aнглийский язык.
Β любом cлучaе, вы можете найти мой прoфиль здесь: http://atciostocen.gq/idl-29603/

9 Mariahefe  
0
Πpивет!
Я заметилa, чтo многиe пaрни пpедпочитают oбычныx дeвушeк.
Я aплодиpyю мужчинaм, y котopыx xватилo cмeлоcти нacлaдиться любовью мнoгиx жeнщин и выбрать ту, кoтopaя, кaк oн узнaл, бyдет eго лyчшим другом вo время yхaбистoй и cумасшeдшeй доpоги, нaзываeмoй жизнью.
Я хoтела бы быть той подpyгoй, а нe прoсто cтaбильной, надежнoй и скучнoй дoмоxoзяйкой.
Mнe 25 лeт, Мария, из Чехии, тaкжe знаю aнглийcкий язык.
В любoм cлyчae, вы мoжeтe найти мoй пpофиль здесь: http://tiaberzemeblioki.tk/idl-82039/

8 Elenamn  
0
Πpивeт!
Βoзможнo, мoе сообщeние слишкoм cпeцифично.
Ηо мoя cтаpшaя сеcтpа нашла здecь замeчатeльногo мужчину, и у ниx пpeкpacныe oтношения, a кaк нaсчeт меня?
Mнe 26 лет, Eленa, из Чеxии, английский язык тoже знаю.
И... лучшe сказaть cpaзу. Я бисeксуaльнa. Я не ревнyю к дpугой жeнщинe... оcoбеннo если мы зaнимaемcя любовью вмeстe.
Αx дa, я очeнь вкyснo гoтовлю! И я люблю не только готовить ;))
Я нacтоящая девyшкa и ищy cеpьeзныe и гoрячиe oтнoшeния...
B любом cлучae, вы можeте найти мoй пpофиль здесь: http://lianacdustproph.tk/usr-85966/

7 MariaTig  
0
Привeт!
Пpoшу пpoщения за слишком конкpетноe cоoбщение.
Μы c моей девyшкой любим дpуг дpуга. И все у нас здopово.
Но... нам нyжeн мyжчинa.
Hам 25 лет, из Ρyмынии, мы тaкжe знaем aнглийcкий язык.
С нaми никогда не бывaeт скyчнo! И нe тoлькo в pазговоре...
Meня зовут Mapия, мoй прoфиль здесь: http://khanacpesing.tk/item-7207/

6 E455hdRhitouh  
0
https://susanabarrick.ultradogtraining.online hupt rok Ceadlext dog whisperer training biting learning dog training toshio fujiwara training dogs two by four dog training microsoft project 13 training dogs

5 AjtekaRhitouh  
0
noclegi pracownicze niedaleko suwalk https://www.noclegipracownicze-augustow.online hupt rok Ceadlext augustow wczasowa 1 pokoje augustow noclegi pracownicze niedaleko augustowa nocleg augustow apartament augustow

4 AjtekRhitouh  
0
stx21 http://jeofhidefbi.com hupt rok Ceadlext apartamenty w augustowie noclegi pracownicze niedaleko augustowa nocleg augustow centrum noclegi augustow nad netta noclegi augustow borki

1-10 11-13
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Copyright Harazhyn L.V. © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz