Кольорові контрасти та ньюанси - Методичні матеріали - Каталог файлов - Портфоліо вчителя

Портфоліо вчителя

Меню сайту
Категорії розділу
Методичні матеріали [16]
Поради батькам [1]
Раджу почитати
Наше опитування
Ваші життєві цінності
Всього відповідей: 509
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Методичні матеріали

Кольорові контрасти та ньюанси
[ ] 16.03.2008, 20:32
Матеріали
до уроків з образотворчого мистецтва
в 3- му класі
за темою № 33, 34 :
Передавання плановості відкритого простору. Кольорові контрасти. Художньо творче завдання: « Сади цвітуть», «Розквітле дерево»( гуаш, акварель, пензель, папір білий, папір тонований, воскова крейда).

Передавання плановості відкритого простору. Кольорові нюанси. Художньо творче завдання: « Блакитноока весна» (акварель, пензель, папір білий, воскова крейда).



Підготувала вчитель початкових класів
Першої міської гімназії
спеціаліст вищої категорії
Бойченко Людмила Миколаївна

2008 р.

Терміни, поняття
Нюанс – тонка, ледь помітна відмінність у якості форми, розміру, тону, кольору, фактури. Протилежна нюансу категорія – контраст.
Контраст – у спеціальному значенні протиставляння та взаємне посилення властивостей, що співвідносяться між собою.
Контраст і нюанс – одне із найбільш виражальних засобів в палітрі художника – оформлювача. Контраст і нюанс – це відповідно відмінність або схожість однорідних якостей, які складають композицію елементів.
Контраст – різко виражена відмінність якостей, нюанс – їх незначна відмінність. Контраст значно посилює образну будову композиції. Нюанс збагачує її множиною емоційних відтінків.
Контраст проявляється в співвідношенні об’ємів, пропорцій, фактур, направлень розвитку форми, кольору тощо.
Контрастними можуть бути не лише основні кольори, але і відтінки одного і того ж кольору. Присутність в кольорі холодних і теплих відтінків не так виражені, як контраст між червоним і синім,але помітно достатньо добре і має велике значення для вияву об’єму, матеріальності.
Просторові властивості кольору: теплі кольори зорово виступають, холодні – відступають. Предмети, зафарбовані в яскравий колір, стають ніби ближче до глядача, а в холодний – віддаляються від нього.

Діаметрально протилежні кольори виражають контраст, а сусідні – нюанс.

Кольорові контрасти
Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу:
Цвітуть і яблуні, і сливи, й виноград,
І персики, черешні, вишні й груші.
А все це разом зветься просто…( сад).
Золоте вбрання скидає, біле одягає й на зелене змінює. ( Сад ).
Навесні прокинеться,
З сонечком обніметься.
Сніжно-білі шати
Нумо приміряти! ( Дерево )
Навесні веселить, влітку холодить, восени годує, взимку гріє.( Дерево )
Весною біле, літом зелене, восени жовте, зимою добре.( Груша)
Травень
Цвітуть сади, мов білі хмари,
В зелене вбралися гаї,
Приносить травень сонця чари
І милі пахощі свої. М. Маморський
В. Г. Непийпиво. Яблуневий цвіт.









В.Г. Непийпиво. Шпанки.













В. Г. Непийпиво, Квітуче село.


Запитання для бесіди з учнями за картинами:
- Що зображено на картині?
- Де відбуваються певні події?
- Які головні явища, предмети?
- Що ще зображено? Яка їх роль у творі?
- Опишіть явища, предмети.
- Що зображено на передньому плані, середньому, задньому?
- Які кольори переважають в картині?
- Назвіть контрастні кольори. Для чого їх використав автор картини?
- Який жанр , техніка виконання роботи?
- Чим хотів поділитись художник?
- Чи подобається тобі ця картина? Що саме? Як треба змінити картину, щоб вона тобі сподобалась?
Практична робота
Олівцем виконай невеличкий ескіз: проведи лінію горизонту,визнач основні елементи композиції ( дерева ), знайди сюжетно – композиційний центр, виділи його розміром, кольором, визнач місце другорядних образів, що доповнюють задум композиції.
Обери техніку малювання:
Якщо у задуманій композиції багато голубого неба, то візьми голубий папір або затонований папір для малюнка. Тоді землю, квіти, гілки дерев малюй гуашшю відповідного кольору.




Можна використати і змішану техніку, щоб передати явища природи. Спочатку слід виконати малюнок олівцем, потім восковою крейдою і зафарбувати фон акварельними фарбами.



Можна розмивку неба зробити акварельними фарбами, а цвіт дерев намалювати гуашшю. За бажанням можна виконати колективну аплікаційну роботу « Квітучий весняний сад».
Мій садок
Розцвівся пишно мій садок.
Рясна черемха і бузок,
І яблуневий цвіт.
В своїм убранні молодім
Блищать на сонці золотім
І шлють йому привіт.
Барвінок стелиться в траві;
В зеленій свіжій мураві
Рясніють квіточки:
Жовтогарячі, голубі
І срібні, з ними ж у юрбі
Конвалій пелюстки. М. Вороний
К. Білокур.Хата в Богданівці.

Христина Смєлова. Абрикосовий цвіт.
Посади деревце
Щоб квітла Україна
Із сонцем, з вітерцем,
Кожнісінька родина
Плекає деревце.
Той вишеньку,
Той яблуньку,
Той дуба, той горіх,
Для того, щоб прикрасити
Свій батьківський поріг.
У донечки, у сина
Калинонька росте.
Матуся Україна
Всім дякує за те.
За вишеньку,
За яблуньку,
За сосну, за дубок,
І за такий пахучий
Віночок із гілок. Н. Кир’ян
Народна мудрість
1. Як дерево зітнуть, кожен тріски шукає.
2. Нема такого дерева, щоб і на ньому птиця не сиділа.
3. Кривого дерева в лісі найбільше.
4. Поверх дерева ходить.
5. Криве дерево не дужо виправитись.
6. На один раз не зітнеш дерева.




Фото з Ботанічного саду



Кольорові нюанси

Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Небеса і ручаї.
Я заквітчую гаї.
Відгадали, хто вона,
Ця красуня чарівна?

Де вона проходить, -
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають. ( Весна ).
Повінь! Річка набрякла водою, берегів не видно, наче й не було , а верболіз уже немов пливе по хвилях і з місця не зрушить. І раптом уся долина заблищала та заіскрилася, укрившись водяною плівкою. ( Є. Гуцало. Весняні води.)
Весна йде та йде. Ось уже й небо голубе та чисте, і вода голуба, прозора .Сонечко блищить і горить .Гаї розвиваються, садки зацвітають .Увечері десь тьохнув соловейко на клені. Кує зозуля на високій березі. Гуде бджола, мигтять білі метелики понад молоденькою травичкою . Хрущі літають гучливі . Якийсь гомін, гук якийсь чи з – під землі, чи з води, чи з неба!..
( М. Вовчок .Весна йде. )
Веснянка
Зійшли сніги, шумить вода,
Весною повіва;
Земля квіточки викида,
Буяє травка молода;
Все мертве ожива.
Веселе сонечко блищить,
Проміння щедро ллє,
Гайок привітно шелестить,
Неначе кличе пригостить.
Струмочок виграє…
П. Грабовський
В.Г. Непийпиво. Повні води.







І.І.Левітан. Березень.



І. І. Левітан. Весна. Велика вода.










О. К. Саврасов. Граки прилетіли.
Практична робота
Намалюй куточок весняної природи « Блакитноока весна». Почни малювати олівцем. Проведи лінію горизонту. Визнач основні елементи композиції. Знайди сюжетно – композиційний центр, виділяючи його розміром та кольором або розміщенням головного образу в геометричному центрі картини .Далі визнач місце другорядних образів, що доповнюватимуть задум композиції .Малюючи пейзаж, враховуй перспективні скорочення предметів .Ті, що розміщені на другому плані, намалюй меншими за розміром, більш приглушеними і менш виразними за кольором.
Обери техніку малювання: на мокрій звичайній бумазі акварельними фарбами,зображуючи дзеркальне відображення в воді.




Можна використати і змішану техніку. Спочатку виконати малюнок олівцем, потім восковою крейдою і зафарбувати фон акварельними фарбами.

Запис музики А. Вівальді « Весна. 3 частини» та пісні « Черемшина» у папці « Музика весни».











Література
1. Глінська І. П. Образотворче мистецтво: Методика навчання в 1 – 3 класах. –К.:Радянська школа, 1978. – 110 с.
2. Весна: Хрестоматія для позакласного читання/ Уклад. Г. Ю. Рогінська. – Харків: Ранок – НТ, 2003. – 128 с.
3. Кобзарик: Читанка для учнів молодших класів./ Упоряд. І. Січовик. – К.: Видавець М. І. Преварська, 2001. – 456 с.
4. Тисяча загадок./ Уклад. Л. Вознюк .- Тернопіль: Підручники і посібники, 2006. – 144 с.
5. Пасічний А. М. Образотворче мистецтво: Словник – довідник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. -165 с.
6. Кириченко Н. А. Навчайтесь малювати. – К.: Радянська школа, 1987. – 32 с.
7. Бугаєнко І. Н. Василь Непийпиво. Альбом. – К. : Мистецтво, 1986. – 87 с.
8. Порудоминський В. Щасливі зустрічі.- Москва : Малюк, 1989. -156 с.








Категорія: Методичні матеріали | Додав: Cvet_lana
Переглядів: 7536 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 1
1  
Админы, вы рулите

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Друзі сайту


Copyright Boichenko O.V © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz